Boekhouding

Boekhouden vanzelfsprekend?

Boekhouden en de administratie bijwerken,

Bij veel ondernemers een klus die niet bovenaan het lijstje van de leukste werkzaamheden staan. Een vanzelfsprekende gedachte? Ja, eigenlijk wel. De ondernemer is graag bezig met zijn onderneming. Hij heeft niet voor het vak van boekhouder gekozen. Hij ziet er meestal tegenop om de boekhouding op orde te maken en te houden. Boekhouden wordt meestal ervaren als een bijkomstigheid zonder veel waarde.  Het is lastig en in je vrije tijd ook nog te gaan boekhouden is geen aantrekkelijk vooruitzicht.

Boekhouden noodzakelijk?

Toch is een overzichtelijke administratie onmisbaar voor het opbouwen van een financieel gezond bedrijf.  Als ondernemer kom je er niet onderuit om de bedrijfsadministratie te voeren. Het is gewoon noodzakelijk!

Admeij admisraties kollomenbalans Boekhouden De administratie bijwerken,

Boekhouden en de administratie bijwerken,

Startende ondernemer

Als startende ondernemer zijn er tal van keuzes hoe je de  bedrijfsvoering en dus ook je administratie in wilt gaan inrichten en gaat organiseren. Enkele keuzes zijn de gehele administratie uitbesteden  of gedeeltelijk zelf doen.  Zelfstandig de gehele administratie gaan voeren en de fiscale aspecten door een professional uit laten voeren. De keuze maken om de administratie zo inrichten dat deze toekomstbestendig is.

Al jarenlang ondernemer

De gevestigde ondernemingen die al een groei meemaakten, hebben meestal behoefte aan meer up to date kerncijfers. Op die manier kan hun onderneming beter aangestuurd worden. Meestal voldoet de huidige administratie niet meer aan de eisen die aan de boekhouding gesteld wordt. Ze willen de bestaande administratie  inzichtelijker maken door deze uit te breiden. Een nieuwe opzet is dan meestal wenselijk.  Daarnaast blijft de vraag hoe het voeren van de administratie georganiseerd wordt. Iemand  in dienst nemen die de dagelijkse administratie bijhoudt. Daarnaast  met een externe boekhouder voor ondersteuning en het verzorgen de van de fiscaliteiten. De hele administratie uitbesteden. In de meeste gevallen zult u een keuze maken van een mix tussen deze mogelijkheden.

Keuze

Uw keuze hangt af van de omvang van uw bedrijf  en de tijd die u heeft om zelf  aan uw administratie wilt besteden. Natuurlijk is het kostenaspect ook van belang bij het maken van uw keuze. Wij als ervaren administratiekantoor hebben de kennis en de jarenlange ervaring om samen met u een juiste keuze te kunnen maken. Samen met Snelstart kunnen wij u van dienst zijn.

Dus boekhouden, online boekhouden en/of de administratie bijwerken, ons vak!